Posouzení školní zralosti
Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky
Nabízíme standardizovaný test:
Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky (Signály SPU na počátku školní docházky)
- seznámení s možnými riziky vzdělávání na počátku školní docházky, možnosti diagnostiky a speciální péče;
- školní zralost - kdy je dítě zralé pro vstup do 1. třídy;
- vývojová rizika a projevy nezralosti, dílčích oslabení a specifických poruch učení a chování.
Test laterality
Naše škola nabízí standardizovaný TEST LATERALITY (Z. Matějček, Z. Žlab). Test se používá k určení laterální preference a dominance ruky, nohy, oka či ucha, tzn. zda je dítě pravák / levák, popř. zda obě strany využívá stejně (ambidextrie). Provádí ho školní logoped a celý test trvá i s vyhodnocením 20 minut.
- Test na zjišťování laterální preference a dominance ruky, nohy, oka, pro děti i dospělé
- děti s odkladem školní docházky, leváci, děti se zkříženou lateralitou;
- cvičení prostorové a pravo - levé orientace, časová posloupnost;
Objednání
- test laterality a rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky je pro žáky nebo budoucí žáky naší školy zcela zdarma
- objednat se můžete u vedení školy nebo třídního učitele
- testy provádí Mgr. Pavla Chmelařová
Diagnostika fonematického sluchu
Sluch je vedle zrakového vnímání druhým nejdůležitějším prostředkem komunikace. Sluch ovlivňuje rozvoj řeči a s úrovní řeči je neodmyslitelně svázán rozvoj myšlení. Oslabená schopnost sluchového rozlišování může ovlivňovat samotný proces učení.
Správná fonematická diferenciace (neboli sluchové rozlišování) je základem k úspěšné logopedické péči, proto je velmi nutné se jí v dostatečné míře věnovat.
Nově nabízíme diagnostiku fonematického sluchu a to konkrétně:
* Hodnocení fonematického sluchu u předškolních dětí (standardizovaný test). Jedná se o obrázkový test určený k vyšetření fonematického slyšení (tj. rozlišování distinktivních rysů hlásek). Obsahuje sadu 60 karet se dvěma obrázky a slouží současně i k nácviku (následné logopedické intervenci).
* Zkouška sluchového rozlišování podle Wepmana a Matějčka. Ve vlastní zkoušce logoped předříkává dvojice bezesmyslných slov a dítě má za úkol ohlásit, byla-li obě slova stejná, nebo se od sebe lišila.
Vlastní testy trvají cca 20 minut a vyhodnocení je možné ihned po jejich provedení.